Leveringsvoorwaarden

LEVERING VAN EEN BESTELLING

De levering van de bestelling kan enkel geschieden in België.  Afhankelijk van de plaats van levering zal een bijkomende transportkost worden ingerekend.

  • Voor West-Vlaanderen bedraagt deze transportkost 75 € per geleverde deur.
  • Voor Oost-Vlaanderen bedraagt deze transportkost 90 € per geleverde deur.
  • Voor het arrondissement Brussel bedraagt deze transportkost 110 € per geleverde deur.
  • Voor Antwerpen bedraagt deze transportkost 120 € per geleverde deur.
  • Voor Henegouwen bedraagt deze transport 150 € per geleverde deur.

Per extra geleverde deur van hetzelfde type en grootte komt er standaard +35 € bij, weliswaar in één keer te leveren.  Bij aparte leveringen zullen de standaard transportkosten worden gerekend zoals hierboven bepaald per geleverde deur.

De klant dient tevens aan te geven dat hij aanwezig zal zijn op het gevraagde leveringsadres en tijdstip.  Wij leveren geen goederen af zonder aanwezigheid van een bevoegd persoon.   Indien hierin niet wordt tegemoet gekomen zijn we genoodzaakt de goederen terug mee te nemen en een forfaitaire kost te rekenen van 250 € per "geleverd" product.  Daarnaast rekenen we nog een bijkomende kost aan van 15 €/dag voor de opslagkosten.  

Het afgewerkt product zal tevens binnen de werkweek na productie worden geleverd tenzij anders is overeengekomen.  

 

AFHALING VAN EEN BESTELLING

Indien de klant het product zelf wenst af te halen, dient hij te beschikken over voldoende mogelijkheden om het materiaal te beschermen tegen invloeden van alle aard.

De klant dient duidelijk te communiceren (via e-mail) wanneer hij de goederen wenst af te halen.   We geven dan zelf een seintje terug wanneer het product ter beschikking kan worden gesteld.  Het materiaal dient hier ook binnen de werkweek te worden afgehaald na onze bevestiging.  Bij nalatigheid zullen opslagkosten worden verrekend aan 15 €/dag per afgewerkt product.

De goederen kunnen afgehaald worden bij ons op atelier op volgend afhaaladres :

Klokhof 2 te 8750 Wingene (tel : 051/57.10.19)

 

AANSPRAKELIJKHEID BIJ LEVERING/AFHALING

De klant dient zijn bestelling onmiddellijk bij levering of afhaling te controleren op schade en volledigheid.  De klant dient na te gaan of de geleverde artikelen qua kwaliteit en hoeveelheid overeenstemmen met wat er is overeengekomen.  Zichtbare schade moet onmiddellijk worden gemeld via volgend e-mail adres : sales@exteriordoors.be, met bijhorende gedetailleerde omschrijving van de schade en foto's van de beschadiging.  Na de levering of afhaling van de goederen kunnen wij niet meer aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade buiten onze wil om.

 

OVERMACHT

In geval van overmacht zijn wij niet gehouden onze contractuele verplichtingen na te komen.  In dat geval kunnen wij ofwel onze verplichtingen opschorten zolang de overmachtsituatie duurt, ofwel de overeenkomst definitief ontbinden. Omdat er sprake is van overmacht zijn wij hierbij geen schadevergoeding verschuldigd aan de koper.

Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil om en controle die de nakoming van onze verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhindert.  Hieronder begrijpen wij onder meer, stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-) netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van onze website, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden, tekort aan grondstoffen, ....

 

KLACHTEN

We hopen natuurlijk steeds dat al onze klanten 100% tevreden zijn.  Als je toch klachten zou hebben over onze diensten, kan je ons contacteren via sales@exteriordoors.be. We doen er alles aan om je klacht binnen de 7 werkdagen te behandelen.
Op alle overeenkomsten die we afsluiten met onze klanten, ongeacht hun woonplaats, is uitsluitend het Belgische recht van toepassing.  Als om redenen van internationaal recht toch een ander recht van toepassing is, zal bij de interpretatie van deze leveringsvoorwaarden in de eerste plaats worden teruggegrepen naar de Belgische Wet Marktpraktijken en Consumentenbescherming zoals opgenomen in het Wetboek van Economisch Recht.  Bij geschillen zijn enkel de bevoegde Belgische rechtbanken van toepassing.

 

BESCHIKBAARHEID

De aangeboden producten op de webshop garanderen geen beschikbaarheid van de betreffende producten in het atelier te Wingene zelf.  Hou sowieso rekening met een productietermijn van 10 à 12 werkweken na confirmatie van uw bestelling en is nagenoeg zeker niet bindend en kan wijzigen ifv planning, grondstoffen tekort, overmacht,…..  Bij confirmatie van deze bestelling geven we de effectieve beschikbaarheid door van het bestelde product.  De confirmatie van de productiedatum zal het bewijs vormen van dit bestelde product.  

 

BETALINGEN

Bij bestelling zal een voorschot worden betaald van 15 % op het totaalbedrag (incl. BTW).  Mocht blijken dat de klant na betaling van het voorschot het bestelde product nog zou willen annuleren, kan de koper geen aanspraak maken op de terugvordering van dit voorschot.

Het afrekenen van het saldobedrag zal de dag(en) vóór aflevering/afhaling dienen te geschieden.  Het bewijs van betaling dient ons vóór aflevering/afhaling via e-mail te worden verzonden.  Indien we hiervan geen geldig bewijs hebben bekomen, zullen we de goederen niet leveren of laten afhalen.

Dus betalingen op het moment van levering of afhaling is NIET mogelijk.

De betaling van de bestelling kan geschieden via Bancontact, Visa of Mastercard.

 

Gegevens Webshop :

Exterior Doors

Btw nummer: BE 0635.583.887
Adres: Klokhof 2, B-8750 Wingene
Telnummer: 051/57.10.19
E-mail adres sales@exteriordoors.be

Rekeningnummer IBAN
BE59 7360 1638 9226 (KBC)                KREDBEBB                                                   
BE56 0689 0348 3588 (Belfius)          GKCCBEBB